EGR ventil funguje na principu recirkulace výfukových plynů a ve vozidle zajišťuje snížení emisí výfukových plynů. EGR ventilem prochází výfukové plyny a určitá část spalin se vrací zpět do sání. Spaliny se poté sloučí s novou směsí. Ve válci je tedy nová směs, která obsahuje i plyny, které již prošly procesem spalování. Ve směsi je proto méně kyslíku a dochází k nižší teplotě hoření paliva.
Proč je deaktivace EGR velmi žádanou úpravou?
- Nižší teplota hoření má za následek snížení výkonu motoru
- Dalším velmi častým důvodem pro vypnutí EGR ventilu je, že dochází k zanášení potrubí sání a kvůli tomu dochází k horší průchodnosti plynů. V závislosti na zanesení potrubí sání může dojít k tomu, že se klapka ventilu sání nedovírá, což vede opět k snížení výkonu i k zvýšení spotřeby paliva.
- Čištění, nebo výměna EGR ventilu je velice nákladná. Ve chvíli, kdy začne mít vaše vozidlo problém s EGR ventilem, jeho vypnutí uleví vaší peněžence.
- Zanešené potrubí sání a nedovírající se klapka ventilu sání způsobuje vysokou kouřivost vozidla, kolísání motoru při volnoběhu a další...
Deaktivaci EGR ventilu provádíme softwarovou úpravou na řídících jednotkách motoru Bosch, Siemens, Delco, Delphi, a další. Informace o úpravě na Vašem voze Vám rádi zodpovíme e-mailem nebo telefonicky.
Deaktivace EGR ventilu znamená zásah do emisního systému vozidla. Služba deaktivace EGR ventilu je určena pouze pro sportovní účely a vozidlo se touto úpravou stává nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích.