AdBlue nebo také močovina je roztok, který se skládá z 32,5% močoviny a 67,5% destilované vody. Toto aditivum je podáváno za účelem snížení obsahu oxidů dusíku ve výfukových plynech. AdBlue je vstřikováno před katalyzátor výfukových plynů po dosažení provozní teploty reaktoru podle signálů NOx senzoru, který bývá umístěn před katalyzátorem, za katalyzátorem, nebo na obou místech. Přidáním aditiva dochází k rozkladu výfukových plynů na dusík a vodu. Poté výfukové plyny vyhovují evropským emisním limitům. Celý tento systém se nazývá SCR.
Velkou nevýhodou AdBlue je, že při teplotách od -10 stupňů Celsia zamrzne. Ke správné funkci AdBlue dochází až při rozmrznutí. A co se stane, když vám dojde AdBlue kapalina za jízdy? Vozidlo dojede, kam potřebujete. Ale pozor, jak vypnete motor, vozidlo již nenastartujete do té doby, než kapalinu doplníte.
Adblue bývá také označováno jako DEF (Diesel Exhaust Fluid).
Kapalina AdBlue je vstřikovaná do výfukové části motoru, nemá tedy vliv na motor jako takový. Celý tento systém je označen jako SCR ( Selective Catalytics Reduction) systém SCR může obsahovat řídící jednotku SCR systému, vstřikovač kapaliny AdBlue, nádrž Adblue, NOX senzor, ukazatel hladiny Adblue v nádrži.
Systém SCR (Selective Catalytic Reduction) se skládá z několika hlavních částí, které společně slouží k snížení emisí oxidů dusíku (NOx) u naftových motorů. Tento systém využívá vstřikování močoviny (AdBlue) do výfukových plynů, kde dochází k chemické reakci a redukci škodlivých NOx na neškodný dusík (N₂) a vodní páru (H₂O).
Hlavní části systému SCR
- Nádrž na AdBlue – obsahuje kapalinu na bázi močoviny (32,5% močovina + 67,5% demineralizovaná voda).
- Dávkovací čerpadlo – zajišťuje přísun AdBlue z nádrže do vstřikovacího systému.
- Vstřikovač AdBlue – rozstřikuje AdBlue do výfukového systému před SCR katalyzátor.
- Hydrolyzační jednotka – zajišťuje rozklad AdBlue na amoniak (NH₃) a oxid uhličitý (CO₂).
- SCR katalyzátor – zde probíhá chemická reakce, při které se NOx mění na neškodný dusík a vodní páru.
- Senzory NOx – měří koncentraci NOx ve výfukových plynech před a za katalyzátorem a pomáhají řídící jednotce regulovat dávkování AdBlue.
- Řídicí jednotka SCR (ECU) – kontroluje celý proces a optimalizuje dávkování AdBlue na základě senzorických údajů.
To vše se může porouchat a následná oprava je vždy velmi drahá, tyto vady se však opakují a je běžné že se po roce ta stejná závada opakuje, tedy vypnutí SCR ( AdBlue) je jediná trvalá možnost opravy.
Máte problém se systémem SCR? Kontaktujte nás pro diagnostiku a řešení!
Řešení problémů se systémy AdBlue pro osobní vozy
Máte potíže se systémem AdBlue / SCR? Poskytujeme profesionální diagnostiku a řešení pro osobní vozy všech značek. Nejčastěji naše služby vyhledávají majitelé značek : VW, Škoda, Mercedes, Peugeot, Citroën, Ford a dalších.
Diagnostiku a programování řídicí jednotky provádíme na provozovně nebo mobilně na zvolené adrese. Většinu zásahů zvládneme na počkání během jednoho dne. U složitějších systémů, které vyžadují více času, se může servisní úkon prodloužit.
Nejačasteji SCR (AdBlue) vypínáme na těchto značkách
- Osobní vozy Alfa Romeo
- Osobní vozy Audi
- Osobní vozy BMW
- Osobní vozy Chevrolet
- Osobní vozy Citroen
- Osobní vozy Dacia
- Osobní vozy Fiat
- Osobní vozy Ford
- Osobní vozy Hyundai
- Osobní vozy KIA
- Osobní vozy Jeep
- Osobní vozy Land Rover
- Osobní vozy Maserati
- Osobní vozy Mazda
- Osobní vozy Mercedes-Benz
- Osobní vozy Mitsubishi
- Osobní vozy Nissan
- Osobní vozy Opel
- Osobní vozy Renault
- Osobní vozy Seat
- Osobní vozy Škoda
- Osobní vozy Toyota
- Osobní vozy Volkswagen
- Osobní vozy Volvo
- Jednotky značky Bosch:
EDC17C10, EDC17C41, EDC17C46, EDC17C50, EDC17C53, EDC17C54, EDC17C56, EDC17C57, EDC17C64, EDC17C69, EDC17C70, EDC17C74, EDC17C76, EDC17C79, EDC17C81, EDC17C84, EDC17CP05, EDC17CP09, EDC17CP10, EDC17CP14, EDC17CP15, EDC17CP18, EDC17CP20, EDC17CP24, EDC17CP44, EDC17CP45, EDC17CP46, EDC17CP48, EDC17CP49, EDC17CP52, EDC17CP54, EDC17CP55, EDC17CP57, EDC17CP65, EDC17CP99, MD1CP001, MD1CP002, MD1CP004, MD1CP014, MD1CP032, MD1CS001, MD1CS003, MD1CS004, MD1CS005, MD1CS006, MD1CS012, MD1CS016, MEDC17.9 a další... - Jednotky značky CONTINENTAL:
SID321 - Jednotky značky Delphi:
CRD3, CRD3.XX, CRD3P.A0, DCM6.2AP, DCM6.2V, DCM7.1A, DCM7.1AP, DCM7.1B - Jednotky značyky DELCO:
E98 - Jednotky značky MAGNETTI MARELLI:
MJ9 - Jednotky značky SIEMENS:
SID209, SID211, SID212, SID310
Nejčastější chybové kódy související se systémem AdBlue (SCR)
Pokud má váš vůz problémy se systémem AdBlue, často se objeví některý z následujících chybových kódů:
- P20E8 – Nízký tlak kapaliny AdBlue
✔️ Nedostatečný tlak v systému – může být způsobeno vadným čerpadlem nebo ucpanými hadicemi. - P207F – Výkon systému SCR pod limitem
✔️ Vadný vstřikovač AdBlue, ucpaný katalyzátor nebo nekvalitní kapalina. - P204F – Vadná funkce systému SCR
✔️ Obecná chyba systému AdBlue, často související se senzory NOx nebo vadným dávkováním močoviny. - P229F / P2200 – Porucha senzoru NOx
✔️ Vadný senzor NOx může způsobit nesprávnou funkci systému SCR a spustit nouzový režim. - P13DF – Chyba čerpadla AdBlue
✔️ Problém s čerpadlem močoviny, což vede k nedostatečnému dávkování kapaliny. - P3000 – Nedostatečná kvalita AdBlue
✔️ Systém detekuje nekvalitní kapalinu, která může obsahovat nečistoty nebo nesprávné složení.
Ceník úprav systému AdBlue / SCR:
Osobní vozy od 5 990 Kč
Cena se odvíjí od typu vozidla a náročnosti provedené úpravy. Pro přesnou kalkulaci nás neváhejte kontaktovat – rádi vám sdělíme cenu přímo pro vaše vozidlo.
Nejačasteji SCR (AdBlue) vypínáme na těchto typech řídících jednotek motoruŘešení problémů se systémy AdBlue pro Dodávky
Máte potíže se systémem AdBlue / SCR? Poskytujeme profesionální diagnostiku a řešení pro osobní vozy všech značek. Nejčastěji naše služby vyhledávají majitelé značek : Citroen, Fiat, Ford, Iveco, Mercedes-Benz, Renault, Volkswagen
Diagnostiku a programování řídicí jednotky provádíme na provozovně nebo mobilně na zvolené adrese. Většinu zásahů zvládneme na počkání během jednoho dne. U složitějších systémů, které vyžadují více času, se může servisní úkon prodloužit.
Nejačasteji SCR (AdBlue) vypínáme na těchto značkách
- Dodávky Citroen
- Dodávky Fiat
- Dodávky Ford
- Dodávky Honda
- Dodávky Hyundai
- Dodávky Iveco
- Dodávky MAN
- Dodávky Mercedes-Benz
- Dodávky Nissan
- Dodávky Opel
- Dodávky Peugeot
- Dodávky Renault
- Dodávky Toyota
- Dodávky Volkswagen
Nejačasteji SCR (AdBlue) vypínáme na těchto typech řídících jednotek motoru
- Jednotky značky Bosch:
EDC17C46, EDC17C53, EDC17C54, EDC17C70, EDC17C81, EDC17CP05, EDC17CP09, EDC17CP10, EDC17CP14, EDC17CP15, EDC17CP18, EDC17CP20, EDC17CP24, EDC17CP44, EDC17CP45, EDC17CP46, EDC17CP48, EDC17CP49, EDC17CP52, EDC17CP54, EDC17CP55, EDC17CP57, EDC17CP65, EDC17CP99, MD1CP001, MD1CP002, MD1CP004, MD1CP014, MD1CP032, MD1CS001, MD1CS003, MD1CS004, MD1CS005, MD1CS006, MD1CS012, MD1CS016, MEDC17.9 a další... - Jednotky značky CONTINENTAL:
SID321 - Jednotky značky Delphi:
CRD3, CRD3.XX, CRD3P.A0, DCM6.2AP, DCM6.2V, DCM7.1A, DCM7.1AP, DCM7.1B -
Jednotky značky MAGNETTI MARELLI:
MJ9 -
Jednotky značky SIEMENS:
SID211, SID212, SID310
Nejčastější chybové kódy související se systémem AdBlue (SCR)
Pokud má váš vůz problémy se systémem AdBlue, často se objeví některý z následujících chybových kódů:
- P20E8 – Nízký tlak kapaliny AdBlue
✔️ Nedostatečný tlak v systému – může být způsobeno vadným čerpadlem nebo ucpanými hadicemi. - P207F – Výkon systému SCR pod limitem
✔️ Vadný vstřikovač AdBlue, ucpaný katalyzátor nebo nekvalitní kapalina. - P204F – Vadná funkce systému SCR
✔️ Obecná chyba systému AdBlue, často související se senzory NOx nebo vadným dávkováním močoviny. - P229F / P2200 – Porucha senzoru NOx
✔️ Vadný senzor NOx může způsobit nesprávnou funkci systému SCR a spustit nouzový režim. - P13DF – Chyba čerpadla AdBlue
✔️ Problém s čerpadlem močoviny, což vede k nedostatečnému dávkování kapaliny. - P3000 – Nedostatečná kvalita AdBlue
✔️ Systém detekuje nekvalitní kapalinu, která může obsahovat nečistoty nebo nesprávné složení.
Ceník úprav systému AdBlue / SCR
Dodávky od 6 990 Kč
Cena se odvíjí od typu vozidla a náročnosti provedené úpravy. Pro přesnou kalkulaci nás neváhejte kontaktovat – rádi vám sdělíme cenu přímo pro vaše vozidlo.
Vypnutí AdBlue u kamionů – ušetřete čas, nervy i náklady
Každý dopravce ví, že když kamion stojí, přichází o peníze. Bohužel systémy AdBlue, navržené pro snižování emisí, mají časté poruchy, které mohou váš kamion omezit nouzovým režimem nebo ho úplně zastavit. A co pak? Zbytečné čekání na servis, drahé opravy a ztráta zakázek.
Řešení? Vypnutí systému AdBlue
Vypnutím systému AdBlue zajistíte, že váš kamion pojede bez omezení a bez hlášek o chybách SCR. Žádný nouzový režim, žádné zbytečné návštěvy servisu, jen spolehlivý provoz.
Výhody vypnutí AdBlue pro dopravce
- Nepřijdete o zisk – Kamion bude fungovat naplno, i když by jinak porucha AdBlue přepnula motor do nouzového režimu nebo ho úplně zastavila.
- Ušetříte za opravy – Už žádné výměny drahých čerpadel, vstřikovačů AdBlue, NOx senzorů nebo nádrží.
- Vyšší spolehlivost vozového parku – Eliminujete časté závady spojené se systémem SCR.
- Okamžité řešení – Nemusíte čekat na autorizovaný servis nebo odtah – můžete jezdit dál bez omezení.
Proč vypnout AdBlue?
Dopravci mají často napjaté harmonogramy a každé zpoždění může znamenat ztrátu důležitých zakázek. Poruchy AdBlue přitom přicházejí nečekaně a mohou vás zastavit přímo na trase. Vypnutím systému AdBlue zajistíte, že vaše kamiony pojedou bez výpadků – spolehlivě, efektivně a bez zbytečných nákladů.
Nenechte se omezovat poruchami AdBlue. Kontaktujte nás a vyřešte problém jednou provždy. Vaše kamiony, váš čas a vaše podnikání si zaslouží maximální spolehlivost!
Nejčastěji naše služby vyhledávají majitelé značek: Avia, DAF, Ford, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault, Scania, Volkswagen, Volvo
Diagnostiku a programování řídicí jednotky provádíme na provozovně nebo mobilně na zvolené adrese. Většinu zásahů zvládneme na počkání během jednoho dne. U složitějších systémů, které vyžadují více času, se může servisní úkon prodloužit.
Nejačasteji SCR (AdBlue) vypínáme na těchto značkách
- Nákladní vozy Agrale
- Nákladní vozy Astra
- Nákladní vozy Avia
- Nákladní vozy DAF
- Nákladní vozy Ford
- Nákladní vozy Iveco
- Nákladní vozy MAN
- Nákladní vozy Mercedes-Benz
- Nákladní vozy Mitubishi Fuso
- Nákladní vozy Renault
- Nákladní vozy Scania
- Nákladní vozy Tatra
- Nákladní vozy Volkswagen
- Nákladní vozy Volvo
a další…
Nejačasteji SCR (AdBlue) vypínáme na těchto typech řídících jednotek motoru
- Jednotky značky Bosch:
EDC17C32, EDC7UC31, EDC17C46, EDC17C49, EDC17CV41, EDC17CV42, EDC17CP52 , DCU17HD01MD1CE100 - Jednotky značky Delphi:
DCM6.2V, DMCI, ETC3 - Jednotky značky Cummins:
CM8520, CM2150E, CM2350A - Jednotky značky Motorola:
EMS S6, EMS S8 - Jednotky značky Temic:
PLD EU4/EU5, PLD2 EU5, ACM/MCM - Jednotky značky TRW: EMS2, EMS2.3
Ceník úprav systému AdBlue / SCR
Nákladní vozy od 14 990 Kč
Cena se odvíjí od typu vozidla a náročnosti provedené úpravy. Pro přesnou kalkulaci nás neváhejte kontaktovat – rádi vám sdělíme cenu přímo pro vaše vozidlo.
Vypnutí AdBlue u stavební techniky – spolehlivý výkon bez zbytečných výpadků
Na stavbě není čas na zdržování. Když se stavební technika zastaví kvůli poruše systému AdBlue, znamená to zbytečné prostoje, ztrátu peněz a čekání na servis, který si často účtuje horentní sumy. Systémy AdBlue navržené ke snižování emisí totiž často selhávají, a když k tomu dojde, váš stroj může přejít do nouzového režimu nebo se úplně vypnout.
Řešení? Vypnutí systému AdBlue
Vypnutím AdBlue u vaší stavební techniky zajistíte, že stroje pojedou naplno i bez funkčního SCR systému. Žádné chyby, žádný nouzový režim, žádné zbytečné opravy – jen spolehlivý provoz.
Hlavní výhody vypnutí AdBlue
- Nepřijdete o zakázky – Vaše technika bude pracovat bez přerušení, i když by jinak AdBlue způsobilo omezení výkonu nebo úplné zastavení stroje.
- Ušetříte za opravy – Poruchy vstřikovače AdBlue, čerpadla, NOx senzorů nebo SCR katalyzátoru vás už nebudou stát tisíce korun.
- Spolehlivý provoz – Eliminujete časté závady a vaše stavební stroje pojedou bez zbytečných výpadků.
- Okamžité řešení – Nemusíte čekat na servis nebo drahý odtah, aby stroj mohl pokračovat v práci.
Pro koho je to vhodné?
Vypnutí AdBlue ocení každý majitel stavební techniky, jako jsou bagry, nakladače, buldozery nebo válce. Pokud vás někdy zastavila hláška o chybě AdBlue, víte, jak nepříjemné je přerušit práci uprostřed rozdělané zakázky.
Zajistěte si spolehlivý provoz vaší techniky bez AdBlue! Na stavbě rozhoduje čas, výkon a spolehlivost – a s vypnutým AdBlue máte všechno pod kontrolou.
Diagnostiku a programování řídicí jednotky provádíme na provozovně nebo mobilně na zvolené adrese. Většinu zásahů zvládneme na počkání během jednoho dne. U složitějších systémů, které vyžadují více času, se může servisní úkon prodloužit.
Nejačasteji SCR (AdBlue) vypínáme na těchto značkách stavební techniky
- Pracovní a stavební technika Caterpillar
- Pracovní a stavební technika Hitachi
- Pracovní a stavební technika Hyundai
- Pracovní a stavební technika JCB
- Pracovní a stavební technika Komatsu
- Pracovní a stavební technika Kobelco
- Pracovní a stavební technika Volvo
a další...
Nejačasteji SCR (AdBlue) vypínáme na těchto typech řídících jednotek motoru
- Jednotky značky Bosch:
EDC17CV41, EDC17CV42, EDC17CV44, EDC17CV54, - Jednotky značky CAT:
ADEM5 - Jednotky značky Delphi:
DCM3.3 - Jednotky značky Cummins:
CM8520, CM2150E, CM2350A - Jednotky značky Temic:
PLD EU4/EU5, PLD2 EU5, ACM/MCM - Jednotky značky TRW:
EMS2, EMS2.3
Ceník úprav systému AdBlue / SCR
Pracovní a stavební technika od 24 990 Kč
Cena se odvíjí od typu vozidla a náročnosti provedené úpravy. Pro přesnou kalkulaci nás neváhejte kontaktovat – rádi vám sdělíme cenu přímo pro vaše vozidlo.
Vypnutí AdBlue u zemědělké techniky – ušetřete čas i peníze
Pro zemědělce je čas klíčový. Každá hodina, kdy traktor stojí kvůli poruše AdBlue, znamená ztrátu výdělku, skluz v práci a čekání na servis, který si navíc účtuje nemalé částky. AdBlue systémy, i když mají snižovat emise, bohužel často selhávají – a když se tak stane, traktor může přejít do nouzového režimu, kdy klesne výkon, nebo se úplně zastaví.
Řešení? Vypnutí systému AdBlue
Vypnutím AdBlue na vašem traktoru se můžete vyhnout nepříjemným problémům a pokračovat v práci bez přerušení. Už žádné hlášky o chybě AdBlue, žádný nouzový režim a žádné drahé návštěvy servisu.
Hlavní výhody vypnutí AdBlue
- Nepřijdete o výdělek – Traktor bude fungovat bez záseků, i když by jinak AdBlue systém způsobil nouzový režim.
- Ušetříte za opravy – Porucha SCR systému vás už nebude stát tisíce korun na výměně čidel, čerpadel nebo nádrže AdBlue.
- Větší spolehlivost – Vypnutím systému eliminujete časté závady a váš stroj pojede na plný výkon.
- Okamžité řešení – Nemusíte čekat na autorizovaný servis, abyste mohli pokračovat v práci.
Diagnostiku a programování řídicí jednotky provádíme na provozovně nebo mobilně na zvolené adrese. Většinu zásahů zvládneme na počkání během jednoho dne. U složitějších systémů, které vyžadují více času, se může servisní úkon prodloužit.
Nejačasteji SCR (AdBlue) vypínáme na těchto značkách zemědělské techniky
- Zemědělská technika Case IH
- Zemědělská technika Caterpillar
- Zemědělská technika Claas
- Zemědělská technika Deutz
- Zemědělská technika Fendt
- Zemědělská technika John Deere
- Zemědělská technika Kubota
- Zemědělská technika Manitou
- Zemědělská technika Massey Ferguson
- Zemědělská technika McCormick
- Zemědělská technika Merlo
- Zemědělská technika New Holland
- Zemědělská technika Same
- Zemědělská technika Valtra
a další...
Nejačasteji SCR (AdBlue) vypínáme na těchto typech řídících jednotek motoru
- Jednotky značky Bosch:
EDC17C32, EDC7UC31, EDC17C46, EDC17C49, EDC17CV41, EDC17CV42, EDC17CV44, EDC17CV52, EDC17CV54, EDC17CV56, EDC17CP52 , DCU17HD01,MD1CE100 - Jednotky značky Delphi:
DCM6.2V, DMCI, ETC3 - Jednotky značky CAT:
ADEM5 - Jednotky značky Cummins:
CM8520, CM2150E, CM2350A - Jednotky značky Phoenix:
L2X, L3X - Jednotky značky Temic:
PLD EU4/EU5, PLD2 EU5, ACM/MCM - Jednotky značky TRW:
EMS2, EMS2.3
Ceník úprav systému AdBlue / SCR
Zemdělská technika od 19 990 Kč
Cena se odvíjí od typu vozidla a náročnosti provedené úpravy. Pro přesnou kalkulaci nás neváhejte kontaktovat – rádi vám sdělíme cenu přímo pro vaše vozidlo.
Vypnutí systému AdBlue u autobusů: Ušetřete čas, peníze a předejděte ztrátám
Provozování autobusové dopravy je náročný byznys, kde každá minuta hraje roli. Každý den, kdy váš autobus stojí kvůli problémům s AdBlue, znamená nejen nepříjemnosti pro cestující, ale také ztrátu peněz a zisků pro vás. A přesně proto vám nabízíme řešení – vypnutí systému AdBlue, které vám pomůže udržet autobusy neustále v provozu.
Řešení? Vypnutí systému AdBlue
Vypnutím AdBlue u vaší stavební techniky zajistíte, že stroje pojedou naplno i bez funkčního SCR systému. Žádné chyby, žádný nouzový režim, žádné zbytečné opravy – jen spolehlivý provoz.
Proč zvolit vypnutí systému AdBlue?
- Žádné prostoje kvůli poruchám AdBlue – Porucha čidla nebo problémy s AdBlue systémem často znamenají odstavení autobusu a čekání na drahý servis. S deaktivovaným systémem můžete jezdit dál a nepřijdete o cenný čas a peníze.
- Úspora provozních nákladů – Ušetříte nejen za opravy a výměnu AdBlue čerpadel, vstřikovačů nebo čidel, ale také za samotné doplňování drahé močoviny AdBlue.
- Dlouhodobá spolehlivost – Deaktivací systému AdBlue snížíte riziko častých poruch, které u autobusů běžně vznikají při dlouhých jízdách a intenzivním nasazení vozidla.
Praktický příklad: Jak vypnutí AdBlue pomohlo autodopravci?
Představte si autobus, který jede na meziměstské lince. Najednou se rozsvítí kontrolka AdBlue a systém omezí výkon motoru. Autobus se stává pomalejší, cesta se prodlužuje a nervózní cestující dorazí pozdě. Po návratu do depa je autobus odstaven a čeká na opravu. Výsledek? Ztráta peněz za neodjeté kilometry, naštvaní zákazníci a vysoké náklady na servis.
Po vypnutí systému AdBlue k takové situaci už nedojde. Autobus pojede plynule dál, a vy můžete pokračovat v podnikání bez zbytečných komplikací.
Diagnostiku a programování řídicí jednotky provádíme na provozovně nebo mobilně na zvolené adrese. Většinu zásahů zvládneme na počkání během jednoho dne. U složitějších systémů, které vyžadují více času, se může servisní úkon prodloužit.
Nejačasteji SCR (AdBlue) vypínáme na těchto značkách autobusů
- Autobusy Iveco
- Autobusy MAN
- Autobusy Mercedes-Benz
- Autobusy Neoplan
- Autobusy Setra
- Autobusy SOR
- Autobusy VDL
- Autobusy Volvo
a další...
Nejačasteji SCR (AdBlue) vypínáme na těchto typech řídících jednotek motoru
- Jednotky značky Bosch:
EDC17CV41, EDC17CV42, EDC17CV44, EDC17CV54, - Jednotky značky Cummins:
CM8520, CM2150E, CM2350A - Jednotky značky Delphi:
DMCI, ETC3 - Jednotky značky Temic:
PLD EU4/EU5, PLD2 EU5, ACM/MCM - Jednotky značky TRW:
EMS2, EMS2.3
3
Ceník úprav systému AdBlue / SCR
Autobusy od 19 990 Kč
Cena se odvíjí od typu vozidla a náročnosti provedené úpravy. Pro přesnou kalkulaci nás neváhejte kontaktovat – rádi vám sdělíme cenu přímo pro vaše vozidlo.