Lambda sonda je senzor umístěný ve výfukovém potrubí v blízkosti katalyzátoru. Má za úkol regulovat/ kontrolovat množství kyslíku ve spalinách. Novější vozy mají dvě lambda sondy a to regulační a diagnostickou. Regulační sonda, která okamžitě reguluje palivovou směs je umístěna před katalyzátorem. Druhá, tzv. diagnostická sonda je umístěna za katalyzátorem a vyhodnocuje množství škodlivin, které vychází z výfukového potrubí.
Proč deaktivovat regulační lambda sondu?
- Opotřebená regulační lambda sonda potřebuje delší čas na regulaci palivové směsi, což sníží výkon motoru
- Opotřebená lambda sonda zvyšuje spotřebu paliva a to až o 15%
- Pokud budete dlouhodobě jezdit s poškozenou lambda sondou, může dojít k poškození katalyzátoru. Mimo jiné vlivem opotřebené lambda sondy dochází k nepravidelnému chodu motoru. Motor cuká a při jízdě kolísá výkon motoru
- Deaktivací lambda sondy se zbavíte chybových hlášení
Regulační lambda sondu deaktivujeme softwarovou úpravou v řídících jednotkách motoru Bosch, Siemens, Delco, a další. Informace o úpravě na Vašem voze Vám rádi poskytneme e-mailem nebo telefonicky.