Chiptuning motoru je mnohými považován za temné umění. Vměšování se do černých skříněk a dešifrování počítačového kódu může znít jako něco složitého až riskantního. V dnešní době jsou již veškeré problémy spojené s „chipováním“ vyřešeny a jako ve všech oborech, vývoj jde neustále kupředu.
Chiptuning je úprava motorových map v řídicí jednotce motoru. Úpravou softwaru zajistíme navýšení výkonu, kroutícího momentu a snížení spotřeby vozidla.
Hledejte odborníka!
Ať už firem, nebo jedinců, kteří nabízejí chiptuning je mnoho. Jak zjistit, kdo je opravdu profesionál ve své oboru? Kvalitní úpravce má chiptuning schválený Ministerstvem dopravy. Ať už zápis do velkého TP chcete nebo ne, tak to, že úpravce může chiptuning zapsat do velkého technického průkazu je důkazem kvality. Dejte si prosím pozor na firmy, které nabízí zápis do velkého technikcého průkazu, ale nemají na svých webových stránkách zveřejněné Rozhodnutí Ministerstva dopravy. Pravděpodobně se jedná o podvodníky a neprofesionálně provedený chiptuning může mít velmi negativní vliv na motor.
Jako jedna z mála firem provádíme homologovaný chiptuning. Naše úpravy schválilo Ministerstvo dopravy, Odbor silničního provozu. Chiptuning tedy můžeme zapsat do velkého technického průkazu.
CHIPTUNING SE ZÁPISEM DO VELKÉHO TECHNICKÉHO PRŮKAZU - VARIANTA ATEST
Jedná se o chiptuning se zápisem do velkého technického průkazu. Tedy homologovaný chiptuning, schválený Ministerstvem dopravy ČR.
Jak úprava se zápisem do TP probíha?
1. Podrobná diagnostika
2. Vyčtení motorových map z řídicí jednotky motoru
3. Zálohování originálního software
3. Měření výkonu motoru na válcové zkušebně
4. Měření emisí
5. Úprava software
6. Nahrání upraveného software do řídicí jednotky motoru
7. Měření výkonu motoru na válcové zkušebně
8. Měření emisí
9. Podrobná diagnostika
10. Zápis úpravy do velkého technického průkazu.
VÝHODY CHIPTUNINGU
- Zvýšení výkonu až o desítky kW bez dopadu na životnost motoru
- Zvýšení kroutícího momentu o desítky procent
- Snížení spotřeby v průměru až o 0,5 - 2l / 100km