Plnohodnotný chiptuning včetně měření na válcové zkušebně proběhl na provozovně v Praze. Úpravu si přál majitel vozu Suzuki SX4 se zážehovým čtyřválcem, který disponoval výkonem 88 kW. Jeho vylepšený motor 1.6 VVT, je tichý, úsporný a rychle reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Výsledkem prvního měření bylo 83,5 kW a 157 Nm, což je o 5 kW méně. Úbytek výkonu byl způsobený tím, že majitel vozidla několik desítek kilometrů nevyměnil zapalovací svíčky. Z tohoto důvodu dochází k nedokonalému spalování a tím pádem dochází ke snížení výkonu. Abychom mohli optimalizovat softwarová data, byla nutná demontáž řídící jednotky motoru. Konečný výsledek, se kterým majitel spokojeně odjížděl, bylo nových 92,3 kW a 169,2 Nm. Vůz z roku 2013 měl na tachometru 110 tis. km.
Typ vozidla: | SUZUKI SX4 - 1.6 VVT, 88 KW |
Rok výroby: | 2013 |
Původní výkon: | 88 kW / 156 Nm |
Nový výkon: | 97 kW / 171 Nm |
Na vozidle byl proveden chiptuning pomocí úpravy software v motorové řídící jednotce včetně měření na válcové zkušebně.
Fotogalerie z chiptuningu vozu:SUZUKI SX4 - 1.6 VVT, 88 KW